יום רביעי, יוני 25

קצת על הבמבוק ועל הפרקט

פרקט הבמבוק, או ליתר דיוק לוחות הבמבוק המשולבים, הומצאו בטאיוואן בסוף שנות השמונים, ועובדו לכלל מוצר מוגמר בשנות התשעים.

הרוב המוחלט של לוחות פרקט הבמבוק מיוצרים כיום בסין, במקומות שונים וניתן בהחלט להעיד כי הטכנולוגיה והמוצר הגיעו לכלל הבשלה.

כריתת הבמבוקים מתבצעת במגוון מקומות בסין, שכן זהו גידול בר/יערני נפוץ ביותר ברוב סין הדרומית והמרכזית. בשטח הכריתה מנקים את המוטות מעלים וגבעולים, ומעבירים אותם (בנהרות או ביבשה) למשטחי העיבוד הראשוני.

במשטחי העיבוד הראשוני מפרידים בין המינים והאיכויות השונות. את המוטות המיועדים ליצירת פרקט במבוק חותכים לאורך אחיד (לרוב מטר) והם עוברים למפעלים שסמוכים למשטחי העיבוד הראשוני.

השלב הבע הוא ניסור הבמבוק לכפיסי עץ אחידים ומהוקצעים, כאשר חלק מהבמבוקים עוברים בשלב זה בתנור עישון, המקנה לבמבוקים מראה חום יותר (המוצר ידוע כ "במבוק מעושן" בניגוד ל "במבוק טבעי" בגוון לבן צהבהב). מפעלים איכותיים העומדים בתקינות אירופאיות אף מוסיפים הברקה בחומרים מיוחדים

לאחר הקצעה נוספת מסודרים לווחי הבמבוק בצורת שתי וערב, תחת מכבש ובתוספת דבקים ידידותיים לסביבה (שכן עיקר השוק הוא באירופה). הכבישה מקנה ללוח את המראה הסופי כמעט. עתה יש לנסר את הלוחות לגודל המתאים, ללטש ליטש אחרון, לחרוץ את צידי הלוח ולארוז.

כיום, רוב בתי החרושת עובדים עם מכבש "double press", הדוחס את הלוחות מלמעלה ומהצדדים בו זמנית. כתוצאה מכך ניתן לייצר אף לוחות פרקט במבוק מאונכים, כלומר בהם לווחי העץ עומדים אחד ליד השני, ולא מונחים. התוצאה הסופית היא של דוגמת פסים צרה יותר במשטח הפרקט.


בית החרושת איתו בחרנו לעבוד קיבל את פרס איכות הסביבה מטעם ממשלת המחוז, ועומד בתקינה הגבוהה ביותר.

פרקט הבמבוק הוא מוצר מעולה, שמוכר בעולם שנים רבות, והמאפשר לנו להכניס הביתה פרקט עץ מלא באיכות מדהימה ובמחיר שווה לכל נפש.


בהזדמנות – 40 מ"ר פרקט במבוק גושני במחיר מדהים 210 ש"ח למ"ר מיידי
ניתן גם לקבל הזמנות לפרוייקטים עתידיים – הגעה המכולה צפויה בעוד 3 חודשים


ariyamiholdings [at] gmail.com

תוויות: , , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית