יום ראשון, ספטמבר 6

פרקט במבוק לאורך זמן

לאחר כשנתיים עם הפרקט אני יכול לסכם בכמה נקודות
1) אינטנסיביות השימוש - אנחנו שישה במשפחה, עם כלבים, חתולים אוגרים ותוכי שמתעופף חפשי. גרים בקומת קרקע וצמודים לגינה : הרבה שימוש, בוץ לעתים דיי קרובות, סימנים שבעלי חיים וילדים משאירים לנו וכדומה "חגיגות"

2) ריהוט - כל הרהיטים שלנו מאסיביים

פרקט הבמבוק לאחר שנתיים -
המראה עדיין מעולה, מושך עין כל מי שנכנס לבית, מבריק (אחרי נקיון :-) ) ומשתלב מצויין
תחזוקה - זולה למדי. למדנו שהכי טוב לטאטא עם מגב רגיל (מין ספוג שחור כזה), ולא עם מטאטא. למדנו שגם כשיש הצפה (פעם בחדר כביסה) או כשנשפכים נוזלים (דיי קבוע, במטבח) אין שום בעיה עם הבמבוק. מהבחינה הזו פרקט הבמבוק שונה מאד מעצים אחרים, שלא לדבר על מה שקרוי "פרקט" למינציה, המורכב מחומר התופח בלחות ונוזלים. בעיני, זו אחת הנקודות החזקות ביותר של הבמבוק - עמידות בפני נוזלים ולחות, כולל הצפה.

אגב, לשם נסיון הנחנו חתיכות פרקט בחוץ, בצל. אחרי שנתיים גם החתיכות הללו נראות ממש טוב...

שריטות -
פרקט במבוק מגיע עם גימור "משי". כלומר חלק לגמרי, מבריק ומיוחד ביותר. למעשה, אין עוד פרקט עץ שדומה לו בגימור. אני חושב שזה בגלל דחיסות החומר. בכל מקרה, כמובן שהפרקט הזה נשרט לעתים. הרבה פחות משציפינו, אבל בכל זאת זה קרה לנו מספר פעמים.
מייד לאחר האירוע, השריטה נראית נורא. לא רק שיש שריטה אלא שהיא משנה את כל מראה הפאנל. למרבה הפליאה, לאחר מספר ימים הצבע הופך לאחיד, והשריטה כל כך לא בולטת, שממש צריך לחפש אותה.
ישנה גם אפשרות למלא שריטות עמוקות בלכה פולימרית. ראיתי סרטונים מחו"ל והאפליקציה נראית פשוטה. אפילו יש לי חומר כזה אבל השריטה פחות או יותר נעלמת, אז לא השתמשנו...

ריהוט

יש להתאים את כל הריהוט, בעיקר את הריהוט ה"זז" (שולחנות, כיסאות - לא כל כך ארונות) לפרקט. ההתאמה היא בהדבקה של "טלאי" לבד בבסיס.
ישנם כפתורי לבד בהדבקה. הנסיון שלנו מראה שהם זזים.
ישנם כפתורי לבד בדפיקה, עם מסמר או בורג - גם הם זזים ואז המסמר עושה שריטות
יש כפתורי טפלון - לא ניסינו
הכי טוב עבורינו היה הכי פשוט - יריעת לבד עבה, אפורה, ופשוט לגזור את הצורה הנכונה ולהדביק (טוב להדביק בעזרת דבק סופר 7 - דבק לבנין). קצת עבודה בתחילה, אך לא כל כך הרבה והתוצאה באמת טובה יותר מכל יישום אחר.

אז זהו, עברו שנתיים ואנו סופר מרוצים מפרקט הבמבוק שלנו. גם התחזוקה פחותה משציפינו, ואנו ממליצים בכל לב.

זאב

1 תגובות:

ב- 11 ביולי 2012 בשעה 16:45 , Anonymous אנונימי ציין...

שלום,
צורת הנקבה של המילה הארמית "בר" היא "בת" ולא ברת. תודה על המידע שהצגת.

 

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית